Kazachstan – Mangystau (2017) część 2

with Brak komentarzy

Część 2 fotorelacji z wyprawy do zachodniego Kazachstanu, w region Mangystau. Kontynuujemy podróż po pustynnych krajobrazach półwyspu Mangyszłak i płaskowyżu Ustiurt. Zwiedzamy miasta, zabytki historii, ciekawostki przyrodnicze i geologiczne. W drodze powrotnej zwiedzimy również parę ciekawych miejsc w Zachodnim Kazachstanie … Read More

Kazachstan – Mangystau (2017) część 1

Część 1 fotorelacji z wyprawy do zachodniego Kazachstanu, w region Mangystau. Na samochodową wyprawę do zachodniego Kazachstanu wybraliśmy się w połowie września by „ominąć” letnie upały utrzymujące się w tym regionie. Jechaliśmy w dwie osoby jednym autem. Przejechaliśmy łącznie 9000 … Read More

Słowenia – jaskinie (2014)

with Brak komentarzy

Końcem maja 2014 roku dołączyliśmy do wyjazdu w słoweńskie jaskinie zorganizowanego przez Klub Taternictwa Jaskiniowego „Speleoklub” Bielsko-Biała. Spędziliśmy w Słowenii w wyśmienitym towarzystwie cztery intensywne dni. Naszym celem była eksploracja krasowych jaskiń w regionie Notranjska w południowo-zachodniej Słowenii. Wyjazd miał … Read More

Christopher McCandless – w poszukiwaniu dzikości

A gdyby tak … Christopher McCandless przebył rzekę Teklanika … wrócił na łono rodziny i rozpoczął studia, odnalazł miłość swojego życia i zaszył się na amerykańskiej prowincji, bądź … możliwości jest wiele. Prawdopodobnie nie dowiedzielibyśmy się o jego istnieniu i … Read More

Rosja -Mongolia (2008) część 2

with Brak komentarzy

Druga część samochodowego wyjazdu Rosja-Mongolia przebiegała w Mongolii, w której spędziliśmy prawie miesiąc. Zwiedziliśmy zabytki kultury buddyjskiej w północnej i środkowej Mongolii. Zobaczyliśmy pustynię Gobi. Pokonaliśmy długą i malowniczą drogę do zachodniej granicy i spędziliśmy ponad tydzień w Ałtaju Mongolskim … Read More

Rosja – Mongolia (2008) część 1

Wyjazd samochodowy do Rosji i Mongolii planowałem od dawna natomiast przygotowania trwały prawie pół roku. Z powodu kłopotów z uzyskaniem wiz dwukrotnego wjazdu do Rosji zmieniliśmy nieco pierwotny plan i w pierwszej części wyjazdu odwiedziliśmy Ałtaj, Tuwę, Chakasję, Bajkał i … Read More

Karpaty Ukraińskie – Połoniny Hryniawskie (2006)

with Brak komentarzy

Grudniowy wyjazd w Połoniny Hryniawskie był pomysłem na spędzenie przedświątecznego urlopu. W wyjeździe uczestniczyłem Ja, Karina i Michał. Mało śnieżna późna jesień pozwoliła nam dojechać własnym samochodem (Łada Niva) do Burkutu. Cały wyjazd trwał niecały tydzień. Autorem wszystkich zdjęć jest … Read More

Ukraina – Świdowiec i jaskinie Podola (2004)

Na krótki czterodniowy wypad na Ukrainę wybraliśmy się w przededniu wejścia Polski do Unii Europejskiej czyli 30.04.2004 roku. Nie mieliśmy sztywnego planu więc wyjazd „ułożył” się sam na miejscu. Poruszaliśmy się trzydziestoletnim busem marki Mercedes który zyskał pieszczotliwy przydomek „busian”. … Read More

Tien-szan – Terskej Ałatau (2001)

with Brak komentarzy

Ten wyjazd był chyba najbardziej szalony i improwizowany ze wszystkich. Prawie przez rok zbierałem i studiowałem materiały dotyczące północnych części Tien-szania z zamiarem dotarcia i działania w okolicach doliny Bayankol w Kazachstanie. Jednak niewiele przed naszym wyjazdem Kazachstan wprowadził wizy … Read More